Stránky zobrazují informace o načteném vstupním souboru. Do této části může vstoupit některý z následujících typů:

Zobrazené informace jsou rozděleny do skupin na samostatných stránkách. Jednotlivé samostatné stránky se přepínají pomocí záložek umístěných v horní části - např. kliknutím na požadovanou záložku. Počet záložek a jejich obsah je závislý na typu vstupního souboru a na jeho obsahu.

Všechny položky zobrazené na stránkách, s výjimkou části pro uložení/odeslání datové zprávy, jsou určeny pouze pro zobrazení hodnot a jejich obsah nelze měnit. Vysvětlení jejich významu je možné nalézt v nápovědě popisu položek.

Aplikaci je možné ovládat pomocí několika druhů tlačítek umístěných ve společných částech nebo samostatně na stránkách.

V horní části vedle záložek jsou společná tlačítka, která je možné použít kdykoliv:

Stiskem tlačítka je zobrazena stránka s možností výběru vstupního nebo uloženého souboru. Podrobnější popis jednotlivých typů souborů a ovládání vstupní stránky je v části popisu Stránka vstupu souboru.

Po stisku bude provedeno překontrolování všech údajů uvedených v písemnosti. Kontrola je ukončena zobrazením protokolu chyb.
Pokud se jedná o typ písemnosti mající příslušný formulář dostupný v papírové tištěné podobě na finanční úřad, je možné si také vyplněný formulář zobrazit a případně vytisknout ve formě "papírové" písemnosti stanovené MF. Podrobnější informace jsou uvedeny ZDE.
Pokud je pro uvedený typ písemnosti k dispozici formulář, je možné si stiskem uvedeného tlačítka písemnost z načteného souboru přenést do příslušného formuláře, kde je možné si jej prohlédnout a případně opravit všechny nalezené chyby.

Pomocí tohoto tlačítka je možné soubor uložit do pracovní (rozpracované) verze nebo, pokud neobsahuje tzv. kritické chyby (viz. popis protokolu chyb), je možné jej uložit v podobě pro doručení na finanční úřad, nebo ho přímo na finanční úřad odeslat včetně podepsání uznávaným elektronickým podpisem.

Podrobně je vše popsáno v části popisu Stránka podání písemnosti.

Dále je s aplikací možné pracovat pomocí tlačítek napravo od položek na jednotlivých stránkách - např. . Jejich množina je ovlivněna typem souboru a jeho stavem a měla by "předjímat" nejpravděpodobnější požadovanou akci.

Posledním typem tlačítek, které se na těchto stránkách vyskytuje, je tlačítko vázající se k vyplněným nebo zobrazeným údajům, které vyvolává nějakou další akci či informaci - např.  tlačítko certifikát zobrazí informace o certifikátu vázanému k údajům v levém poli.

Stránka vstupu souboru

Stránka výběru vstupního souboru je zobrazena automaticky po vstupu do kontrolního programu z úvodní stránky nebo stiskem tlačítka . Umožňuje výběr souboru některého typu uvedeného v horní části této nápovědy pomocí standardního dialogového boxu zobrazeného po stisku tlačítka "Procházet..." (na nelokalizovaných prohlížečích bude nápis pravděpodobně "Browse..."). Po výběru souboru je možné zobrazit obsah vybraného souboru pomocí tlačítka " Zobrazit" - ale pouze "technicky", tedy ve vnitřní neformátované struktuře XML či oddělovačů (viz. popis struktury). Pokud se však jedná o podpsaný soubor, či dokonce ještě komprimovaný nebo dokonce elektronickou potvrzenku, vždy se zobrazí vnitřní obsah původního souboru.
Soubor je možné načíst ke zpracování v kontrolním programu aplikace EPO pomocí tlačítka " Načíst".

Pokud se jedná o vstupní soubor vytvořený z externí aplikace (účetnictví, daňové aplikace), může být název souboru jakýkoliv. Soubory zpracované a uložené touto aplikací se řídí těmito pravidly pro tvorbu jména souboru:

Stránka podání písemnosti

Po stisku tlačítka  nebo příslušné volby v kontrolním programu je zobrazena stránka pro podání písemnosti, s jejíž pomocí je možné datovou zprávu uložit či odeslat. Pokud soubor obsahuje tzv. kritické chyby (viz. zobrazení protokolu chyb), je možné jej uložit pouze do pracovního souboru (s příponou -pracovni, jak je popsáno v popisu souborů).

Pokud soubor neobsahoval kritické chyby, jsou všechny dále popsané volby přístupné a je možné datovou zprávu uložit či podat. Na stránce jsou viditelné tyto části:

Údaje pro uložení

Údaje pro podepsání

Údaje pro odeslání

Opis datové zprávy

 

Po vyplnění všech potřebných údajů je možné jednu z možností:

Uložit - dojde pouze k uložení výslední datové zprávy. Pokud NEBYLA opatřena uznávaným elektronickým podpisem, bude následně ještě zobrazeno daňové přiznání či jiné podání na počítačové sestavě, které je nutné SPOLEČNĚ s datovou zprávou doručit na finanční úřad.

Uložit a odeslat - v tomto případě je postup následující:
1) dojde k uložení datové zprávy na určené místo, aby nedošlo ke ztrátě údajů v případě poruchy
2) soubor bude odeslán na "společné technické zařízení správců daně"
3) na tomto zařízení budou provedeny základní nutné kontroly datové zprávy, mezi které patří kvalifikovanost a platnost podpisu (pokud je zpráva podepsána), správnost struktury a naplněnost povinných položek (např. typ písemnosti, číslo cílového finančního úřadu)
4a) pokud bude nalezena chyba, je vrácena zpět a zobrazí se stránka s popisem vzniklé chyby a zpracování je ukončeno
4b) pokud bude soubor přijat a uložen, vrátí se zpět elektronické potvrzení obsahující základní podací údaje (číslo podání, datum a čas)
5) elektronické potvrzení je uložena na zadané místo jako vlastní datová zpráva se stejným jménem s dodatkem "-potvrzeni" (viz. popis názvů v části popisu souboru)
6a) pokud BYLA datová zpráva podepsána uznávaným elektronickým podpisem, bude zobrazen tzv. "opis elektronického potvrzení podání", který údaje z elektronické potvrzenky zobrazuje v čitelné podobě
6b) pokud NEBYLA podepsána uznávaným elektronickým podpisem, bude zobrazeno daňové přiznání či jiné podání na počítačové sestavě, obsahující také základní údaje o podání

Jak opis elektronického potvrzení podání, tak daňové přiznání či jiné podání na počítačové sestavě je možné zobrazit a vytisknout kdykoliv znovu, a to načtením příslušného souboru či potvrzení a stiskem tlačítka " Zobrazit opis potvrzení" na záložce  nebo stiskem " Zobrazit tiskopis podání" na záložce .